Konya evden eve nakliyat
Ahmet AKBAŞ
0(534) 278 66 26

Konya Büyükşehir Belediyesi, yeni
tip koronavirüs salgınında yeni normalleşme sürecine girilmesiyle
birlikte iki ay sonra yeniden hizmet vermeye başlayan merkezdeki
iki ve 9 ilçedeki otobüs terminallerinde gerekli önlemleri aldı.
Terminallerin dezenfeksiyonu yapılırken, yolcular maskesiz
terminale alınmıyor ve girişlerde ateşleri ölçülüyor. Otogarda
sosyal mesafe kuralları gereği kapasitesinin yarısı kadar yolcu
taşıma zorunluluğu denetimleri de gerçekleştiriliyor.
Konya Büyükşehir Belediyesi, yeni tip koronavirüs (Kovid-19)
tedbirleri kapsamında yeniden hizmete açılan Şehirlerarası Otobüs
Terminali ile diğer terminallerde dezenfeksiyon başta olmak üzere
gerekli tedbirleri aldı. Konya Büyükşehir Belediyesi bünyesinde
hizmet veren merkezdeki iki otobüs terminali ile Akşehir, Beyşehir,
Cihanbeyli, Ereğli, Ilgın, Kadınhanı, Karapınar Kulu ve Yunak’ta
hizmet veren terminaller 58 gün aranın ardından yeniden kapılarını
vatandaşlara açtı. TERMİNALLERİN DEZENFEKSİYONU YAPILDI Salgının
başladığı ilk günlerde bütün terminallere dezenfektan kuran
Büyükşehir Belediyesi, yasağın kaldırılmasıyla birlikte şehir
genelindeki bütün terminallerin dezenfeksiyonunu yaparak hazır hale
getirdi. Yeni normalleşme sürecinde terminallere artık maskesiz
şekilde yolcu alınmıyor ve yolcuların ateş ölçer ile sağlık
kontrolleri yapılıyor. Ayrıca kapalı alanda bulunan bekleme
koltukları tedbir amaçlı hizmet vermezken otobüslere getirilen
sosyal mesafe kuralları gereği kapasitesinin yarısı kadar yolcu
taşıma zorunluluğu denetimleri de zabıta tarafından yapılıyor. Öte
yandan otobüs, uçak, tren gibi şehirlerarası toplu ulaşım araçları
ile yapılacak seyahatlerde firmalar, Hayat Eve Sığar (HES)
uygulaması üzerinden yolcular tarafından kod alındıktan sonra
biletleme işlemi yapacak. KORONAVİRÜS SÜRECİNDE YAPILANLAR
Koronavirüs tedbirleri kapsamında İçişleri Bakanlığı tarafından
yayınlanan genelge ile 3 Nisan itibariyle 30 Büyükşehir ve
Zonguldak’ta araç giriş-çıkışlarının yasaklanmasının ardından Konya
Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki otogarların faaliyeti
durdurulmuştu. Mart ayından itibaren seyahatlerin valilikler
tarafından izne bağlanmasıyla birlikte Konya Valiliği bünyesinde
oluşturulan Seyahat İzin Kurulu’nda mücbir sebebi olan 828 yolcuya
Seyahat İzin Belgesi düzenlenirken; bu süreçte diğer illerde
karantinası biten Konyalı vatandaşların ve Konya’da karantina
süresini dolduran kişilerin sevkleri AFAD ile koordine edildi.
Ayrıca terhis olan askerlerin geliş-gidişleri Merkez Komutanlığı
ile planlanırken, cezaevi tahliyeleri sonrasında gerekli kontroller
yapılarak seyahatler düzenlendi. Koronavirüs nedeniyle ekonomik
anlamda sıkıntı yaşayan esnafa destek olan Konya Büyükşehir
Belediyesi, Mart ve Nisan aylarında otobüs firmalarından ve otogar
esnafından kira almadı.
Konya Büyükşehir Belediyesi, sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu günlerde şehir trafiğini rahatlatmak amacıyla cadde ve kavşaklarda düzenleme çalışmalarına devam ediyor. Büyükşehir, Konyalıların evde olduğu bu hafta sonu da Yaka Caddesi, Ferit Paşa Caddesi ve Hicaz...
Konya Dünya üzerinde ilk yerleşik yaşamın başladığı yer olarak kabul edilen Çatalhüyük e ev sahipliği yapmasıyla ayrı bir önem kazanmaktadır.10000 yılı aşkın bir süreye yayılan konya tarihinde. Her ırktan her mezhepten her dinden insanlar yaşamışlardır. Şanlı tarihinde defalarca başkentlik ünvanını eklemeyi de ihmal etmemiştir.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’nın ev sahipliğinde düzenlenen ve görkemli bir açılışa sahne olan 5. İslami Dayanışma Oyunları’nı başlatan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ve İslam ülkelerinin liderlerine teşekkür etti. Konya’nın tarihi...
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Milletvekili Leyla Şahin Usta, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, AK Parti Konya Milletvekili Abdullah Ağralı, AK Parti İl Başkanı Hasan Angı ve AK Parti İl Kadın Kolları Başkanı Esra Doğan, Kurban Bayramı’nda görevleri başında bulunan Meram İtfaiye Merkezi çalışanları ile bayramı K...
Konya Büyükşehir Belediyesi ile Uluslararası Tarım Şehirleri Birliği tarafından “Yerel Yönetimler ve Tarım Çalıştayı” düzenlendi. 30 Büyükşehir Belediyesi’nin katıldığı çalıştay ile belediyeler arası tecrübe ve bilgi paylaşımı yapılarak ülke tarımının daha iyi noktaya...
Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesi çerçevesinde düzenlenen Uluslararası Çölleşme ile Mücadele Eğitimi Konya’da yapıldı. Eğitim programının açılışında söz alan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, çölleşmeyle mücadelede yerel yönetimlerin öneminin farkında olduklarını söyledi.Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile Türk İşb...