Konya evden eve nakliyat
Ahmet AKBAŞ
0(534) 278 66 26

Konya Büyükşehir Belediyesi, yeni
tip koronavirüs salgınında yeni normalleşme sürecine girilmesiyle
birlikte iki ay sonra yeniden hizmet vermeye başlayan merkezdeki
iki ve 9 ilçedeki otobüs terminallerinde gerekli önlemleri aldı.
Terminallerin dezenfeksiyonu yapılırken, yolcular maskesiz
terminale alınmıyor ve girişlerde ateşleri ölçülüyor. Otogarda
sosyal mesafe kuralları gereği kapasitesinin yarısı kadar yolcu
taşıma zorunluluğu denetimleri de gerçekleştiriliyor.
Konya Büyükşehir Belediyesi, yeni tip koronavirüs (Kovid-19)
tedbirleri kapsamında yeniden hizmete açılan Şehirlerarası Otobüs
Terminali ile diğer terminallerde dezenfeksiyon başta olmak üzere
gerekli tedbirleri aldı. Konya Büyükşehir Belediyesi bünyesinde
hizmet veren merkezdeki iki otobüs terminali ile Akşehir, Beyşehir,
Cihanbeyli, Ereğli, Ilgın, Kadınhanı, Karapınar Kulu ve Yunak’ta
hizmet veren terminaller 58 gün aranın ardından yeniden kapılarını
vatandaşlara açtı. TERMİNALLERİN DEZENFEKSİYONU YAPILDI Salgının
başladığı ilk günlerde bütün terminallere dezenfektan kuran
Büyükşehir Belediyesi, yasağın kaldırılmasıyla birlikte şehir
genelindeki bütün terminallerin dezenfeksiyonunu yaparak hazır hale
getirdi. Yeni normalleşme sürecinde terminallere artık maskesiz
şekilde yolcu alınmıyor ve yolcuların ateş ölçer ile sağlık
kontrolleri yapılıyor. Ayrıca kapalı alanda bulunan bekleme
koltukları tedbir amaçlı hizmet vermezken otobüslere getirilen
sosyal mesafe kuralları gereği kapasitesinin yarısı kadar yolcu
taşıma zorunluluğu denetimleri de zabıta tarafından yapılıyor. Öte
yandan otobüs, uçak, tren gibi şehirlerarası toplu ulaşım araçları
ile yapılacak seyahatlerde firmalar, Hayat Eve Sığar (HES)
uygulaması üzerinden yolcular tarafından kod alındıktan sonra
biletleme işlemi yapacak. KORONAVİRÜS SÜRECİNDE YAPILANLAR
Koronavirüs tedbirleri kapsamında İçişleri Bakanlığı tarafından
yayınlanan genelge ile 3 Nisan itibariyle 30 Büyükşehir ve
Zonguldak’ta araç giriş-çıkışlarının yasaklanmasının ardından Konya
Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki otogarların faaliyeti
durdurulmuştu. Mart ayından itibaren seyahatlerin valilikler
tarafından izne bağlanmasıyla birlikte Konya Valiliği bünyesinde
oluşturulan Seyahat İzin Kurulu’nda mücbir sebebi olan 828 yolcuya
Seyahat İzin Belgesi düzenlenirken; bu süreçte diğer illerde
karantinası biten Konyalı vatandaşların ve Konya’da karantina
süresini dolduran kişilerin sevkleri AFAD ile koordine edildi.
Ayrıca terhis olan askerlerin geliş-gidişleri Merkez Komutanlığı
ile planlanırken, cezaevi tahliyeleri sonrasında gerekli kontroller
yapılarak seyahatler düzenlendi. Koronavirüs nedeniyle ekonomik
anlamda sıkıntı yaşayan esnafa destek olan Konya Büyükşehir
Belediyesi, Mart ve Nisan aylarında otobüs firmalarından ve otogar
esnafından kira almadı.
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı’nın geliştirmiş olduğu “Elektronik Belge Yönetim Sistemi”ne geçiş sürecini tamamlayan Konya’daki ilk kurumlardan biri oldu. Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, yeni sistemin mobil uygulaması sayesinde vatandaşların talebinin ve bürokratik işlemlerin hızlanacağın...
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Sorgun, Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek ve AK Parti İl Başkanı Musa Arat, Konya Galericiler Sitesi’nde esnaflarla bir araya geldi. Başkan Akyürek, Konya’da galericiler bölgesinde ticaret yapan esnafın Türkiye’de güvenilir olmakla temayüz ettiğini belirterek, bununla gurur duyduklarını ifade etti.
Kon...
Uluslararası Nasreddin Hoca Sempozyumu Yapıldı Konya Büyükşehir Belediyesi ve Akşehir Belediyesi tarafından 56. Uluslararası Akşehir Nasreddin Hoca Anma ve Mizah Günleri çerçevesinde, yurt içinden ve yurt dışından 56 bilim insanının katılımıyla “Uluslararası Nasreddin Hoca Sempozyumu” düzenlendi.56. Uluslararası Akşehir Nasreddin Hoca Anma v...
Konya’da kuraklığın ve sulama konularının görüşülerek çözüm önerilerinin masaya yatırıldığı toplantı; Konya Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Milletvekili Leyla Şahin Usta, AK Parti Konya Milletvekilleri, Büyükşehir...
Konya’da Ahilik Haftası etkinlikleri kapsamında Ahilik Yürüyüşü ve Şed Kuşanma Töreni gerçekleştirildi. Törenlere katılan AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Leyla Şahin Usta,” Bu, sadece bir etkinlik değil, bizim manevi değerlerimizi pekiştirmemiz için,...